Red and Pink!

10:12:00 AM




There are many ways to implement harmony when it comes to color theory, one of them is based on analogous colors. Basically analogous colors are the three colors which are side by side on a 12 part color wheel. 
Today I decided to base my look on this concept, but instead to do red and orange, I decided to do red and pink because I love pink and I thought that was a good color combo.
I like the final look, It is colorful, classy and very girly. What do you think about it?


Hay muchas maneras de implementar armonía en lo que respecta a la teoría del color, una de ellas es basarse en los colores análogos. Básicamente los colores análogos son los tres colores que están de lado a lado en una rueda cromática de 12 partes. 
Hoy decidí vestirme inspirada en ese concepto, pero en vez de hacerlo con los colores naranja y rojo, decidí hacerlo con rojo y rosado porque amo el rosado y porque pensé que se vería muy lindo.
Me gustó el resultado, es colorido, clásico y muy femenino. Que tal les pareció a ustedes?
















I hope you like this outfit. Because it was very colorful, I decided to keep my makeup natural but I added a red lip just to complement and match my outfit.
Thank you so much for visiting the blog and also for the lovely comments, I really appreciate it.
Have a wonderful day full of magic and love.
xoxo


Espero que les haya gustado este look. Como era muy colorido, decidí mantener mi maquillaje neutral pero con los labios rojos para complementar los colores del look.
Muchas gracias por visitar el blog y también por los hermosos comentarios que siempre me dejan, lo aprecio un montón.
Que tengan un día lleno de magia y mucho amor.
besitos





You Might Also Like

53 comments

I love to read new comments...
♥ Thanks for sharing what is on your mind with me!

Me encanta leer nuevos comentarios...
♥Gracias por compartirlos conmigo!

Popular Posts

Chictopia

Chicisimo

Subscribe